PENDAMPINGAN BELAJAR ANAK-ANAK MEMBACA AL–QUR’AN DENGAN ILMU TAJWID DI DESA RATU JAYA KABUPATEN LAMPUNG UTARA
DOI:
https://doi.org/10.32332/d.v3i2.3631Keywords:
Al Qur’an, Pembelajaran Membaca Al – Qur’an, Ilmu TajwidAbstract
Masjid Nurul Sholah merupakan sebuah masjid yang berada di Desa Ratu Jaya Kabupaten Lampung Utara dan dijadikan sebagai tempat mengaji bagi mereka yang ingin belajar mengaji. Namun, terdapat masalah yang masih menjadi persoalan dalam membacanya yaitu masih kurangnya menerapkan ilmu tajwid yang benar. Anak – anak yang mengaji hanya menerapkan pelafalan huruh hijaiyah tanpa menerapkan ilmu tajwidyang benar. Tujuan dari kegiatan ini adalah untuk memberikan pembelajaran kepada anak – anak yang mengaji agar bacaannya sudah sesuai dengan ilmutajwid. Metode yang digunakan dalam pendampingan adalah dengan tatap muka mengajar mengaji kepada anak – anak yang mengaji di masjid Nurul Sholah. Hasil pengabdian ada peningkatan kemampuan membaca al-qur’an dengan tajwid.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
All articles in the DEDIKASI can be disseminated on condition that they still include the identity of the article and the source (DEDIKASI). The publisher is not responsible for the contents of the article. The content of the article is the sole responsibility of the author.
Authors who publish this subject agree to the following terms:
First, the Authors retain copyright and grant the journal right from first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.
Secondly, the authors can enter into a separate or an acknowledgment of its initial (e.g., post-institutional repository or publish it in a book) publication in this journal.
Third, the authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) before publishing work is cited.